Monday, June 24, 2019

PEMILIHAN SEORANG WATAK DIDALAM KELAS KPS3014

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada Cik Izazol Binti Idris selaku pensyarah KPS3014 Pengurusan Pembelajaran. Baiklah, diantara kesemua pelajar dalam kelas KPS3014 dalam kumpulan N saya hanya tertarik dengan seorang pelajar iaitu saya :) haha hambar ok teruskan.. watak yang saya berkenan dihati ialah rakan saya iaitu Nur Aliah Syazana yang mana merupakan kawan baik saya juga. Aliah seorang rakan yang amat memahami saya sampai rasa macam mak kita pula lebih-lebih lagi bila kita sedang sakit. Tinggi dan putih orangnya, asal dari kedah jadi kalau sembang pun terikut-ikut cakap Kedah. 

Kalau sekali pandang nampak garang tapi ramah orangnya. itu antara sebab mengapa saya senang berkawan dengannya. Untuk kumpulan assignment juga saya senang berkumpulan dengan dia kerana kerja kami tidak akan tertangguh dan segala urusan akan mudah untuk disiapkan dengan segera. Saya cemburu dengan keyakinannya apabila membentang di dalam kelas. Kemahiran bercakapnya di khalayak ramai amat bagus dan saya akan belajar untuk dapatkan sikap keyakinan pada diri saya dengan lebih baik lagi. 

Akhir sekali, tidak lengkaplah jika tamatkan blog tanpa berbicara tentang pensyarah saya yang sangat sempoi iaitu Cik Izazol. Masuk kelas pertama sahaja saya fikir Cik Iza seorang yang garang tapi mesra sangat orangnya. Saya begitu respect dengan cara  Cik Iza mengajar di dalam kelas kerana kebanyakkan lecturer tidak rajin untuk terangkan satu-persatu berkaitan tajuk pembentangan kami. Dari situ saya dapat kenal pasti maklumat-maklumat penting yang boleh tambah dalam kepala saya ini. Selain itu, saya hairan macam mana Cik Iza boleh ingat dan hafal semua fakta-fakta berkaitan dengan tajuk pembentangan. Saya rasa saya akan cuba untuk ingat macam Cik Iza sebab nanti pelajar mesti kagum dengan saya macam mana saya kagum dengan Cik Iza hehe..(bukan bodek tau). 

last but not least, Cik Iza beli baju dekat mana ? Jahit dekat mana ? saya masuk kelas Cik Iza perkara pertama yang biasa saya akan tengok baju dan kasut. Matching-matching gitew.. So Nice ! 
Sekian itu sahaja saya dapat ulaskan. Terima kasih daun keladi, nanti-nanti selfie lagi :D 

No comments:

Post a Comment